Jumaat, 3 Februari 2012

 Sunrise Jus Guava




Selamat petang uolls, berjumpa lagi kite pada petang jumaat yang penuh keberkatan ini ... penghulu segala hari ... cewah ... bunyi dah cam ustaz la aku ni wei ...

K uolls, arini aku nak ce citer kat korang or lebih tepat lagi berkongsi tentang 1 produk ni ha ... Produk kesihatan.

Mungkin korang penah dengar kan tentang khasiat jus jambu merah. So, ni la dia produk yang aku nak kongsikan kat uolls ...

Layan ...



Ni dia Sunrise Jus Guava 500 ml



Yang ni plak 1 liter


Uolls tau x bahawa jus pink guava mengandungi 5 kali ganda vitamin berbanding oren. 

Ia mengandungi:

1). LYCOPENE yang dapat menghalang pertumbuhan sel kanser.
2). REBOPALAVIN untuk membuang kristal dalam badan. 
3). Tinggi kandungan Fiber, Carotenoids, Potassium n Kalsium.
4). Anti oksidan yang tinggi

Didatangkan dalam 2 bentuk iaitu botol (seperti dalam gambar) 500 ml n kotak seperti air soya bea

Sunrise Jus Guava ni boleh menyelesaikan:

1). Masalah citir birit n sembelit.
2). Anti radical (free radical).
3). Membantu masalah kebas, Reumatism, Athritis dan kejang otot. 
4). Meningkatkan fungsi jantung.
5). Mengurangkan paras gula dalam darah.
6). Terapi perubatan semulajadi.
7). Dapat merawat masalah kencing manis.
8). Darah tinggi.
9). Masalah asma.
10). Merawat masalah senggugut dikalangan wanita.
11). Mengurangkan berat badan.
12). Menyingkirkan toksin daripada badan.
13). Mengurangkan paras kolestrol dalam badan.
14). Bagus dalam mengatasi masalah gout.
15). Sembelit.
16). Gastrik.
17). Batu karang.
18). Demam Denggi.
19). H1N1 n banyak lagi.

Tu kan ... banyak keistimewaannya bagi mereka2 yang mempunyai masalah2 kesihatan ni. Aku n my mum pun baru jer amalkan jus guava ni.



Testimoni: 

X yah aku gi jauh2 ambik testimoninya ... aku ambik contoh paling dekat my mum la. My mum darah tinggi lama dah ... So uolls faham2 jer la kan kalo dah namanya darah tinggi ni memang wajib bergantung kepada ubat2nya yang maha banyak n meriah. Aku cian gak tengok my mum kan, kene makan banyak jenis ubat2 ni n pelbagai nama plak tu.

Suatu hari aku gi tamu nak beli sayur n ikan la. Kebetulan time tu ada pasangan suami isteri ni tengah jual jus guava ni ha. Pada mulanya aku x berkenan la .... Dia promote la kat aku produk ni, katanya bagus untuk merawat masalah2 kesihatan seperti yang tersenarai kat atas. Boleh tahan lama gak aku teropong punya teropong botol jus guava ni tau ... nak beli ke x? nak beli ke x? bermain2 difikiran ni uolls ... So, last2 aku pun beli la sebotol sebagai percubaan la kiranya.

Sobotol ni aku n my mum kongsi la ... aku xde sakit apa2 tapi katanya jus guava ni pun boleh diamalkan n diminum oleh sesiapa jer walaupun xde penyakit, ianya boleh dijadikan sebagai makanan kesihatan. Wangi uolls ... dah tu plak rasanya memang tulen @ asli ler ... Cara pengambilannya 2 kali sehari (pagi n malam), 4 sudu besar jer uolls ...

Kira2 setengah jam kemudian, aku rasakan perutku memulas2 ... Ape lagi ... lawatan ler jawabnya yer ... Tapi x lama. 2 hari jer simptom tu berlaku. Then, back to normal ... Apa yang boleh aku katakan kat uolls aku rasa perubahan ke atas badanku yang dah cam belon, berat badanku menurun ckit ... Ringan jer rasanya berbanding b4 ni.

Tu perubahan yang berlaku kat aku ... So, untuk my mum plak ... nak citer ni ubat darah tinggi mymum dah abis 2 minggu yang lalu. So, dia still minum jus guava ni seperti biasanya. Kan pesakit darah tinggi banyak pantangnya kan, x leh makan daging la, itu la ini la ... kan. My mum ada termakan daging 3 hari berturut2. Yang hairannya x de plak dia mengadu sakit. Malah malam b4 dia ke poliklinik untuk check up n ambik ubat darah tinggi iaitu semalam pun dia dok asyik makan beef burger aku o. 

Bila MA check tekanan darahnya (BP) aik ... heran plak, tekanan darahnya menurun daripada yang agak heat last month. Biasanya kalo dah makan benda2 terlarang b4 check up ni, apa lagi 1 hari sebelum, biasanya tekanan darah mana nak normalnya seperti sebelum2 ni. Aku pun heran ... sekali dengan MA tu pun heran.

So, barulah aku tau bahawa ..... JUS GUAVA telah membantu masalah my luvly mother ... syukur alhamdulillah ...

So uolls ... aku n my mum akan terus amalkan jus guava ni. Uolls plak camner? x cayer ek? sama la cam aku b4 ni ha ... tapi bila dah alami sendiri perubahan tersebut, alhamdulillah ... kini aku n my mum yakin ... mungkin juga buat mereka2 yang pernah n tengah mengamalkan produk ni ha ...

So, nak dijadikan ce citer ... insyaAllah pasni aku akan jadi ejen jus guava ni ... kalo de yang berminat nak mencuba, boleh la membuat tempahan yer ... Tapi kene tunggu aku register dulu sebagai ejen yer ... nanti aku kabarkan kat uolls ...

Pesanan dari Kementerian Kesihatan Malaysia,


"Mencegah lebih baik daripada merawat"






JaNGaN LuPa TiNGGaLKaN KoMeN aNDa

4 ulasan:

  1. Bena ka dam kitak rasa minum ya ringan rasa badan? hrmm best juak mcm ya hoh ..

    kitak tok nang terer berbisnes la dam ..tabik spring ..blueluvard .. tabik hopoh ..gan kitak hoh ..

    BalasPadam
  2. My Life's Journey: aok, nang bena ... x mek bulak ngan kitak coz kamek mpun yang mengalaminya ...

    bukan setakat kamek jak ... my mum pun dah da testimoni yang baik punyer ...

    boleh try ya umi ... jangan lupak nyangkong urang tua sekali o ...

    kamek mok jadi ejennya ... lak boleh la kitak beli dari kamek ....

    BalasPadam
  3. salam ziarh..kalo air jambu batu i like it la..:)

    BalasPadam
  4. Wahidah: ni memang best o ... x caya leh try sendiri ... perubahannya ...

    BalasPadam

...ASSaLaMuaLaiKuM & SaLaM 1MaLaYSiA...
...KoMeN La KaT SiNi eK...
...SaTu PuN JaDi La...
...LaGi BaNYaK, LaGi BesT...
...TQ...

COPYRIGHT BY ADAM MALAYSIAN IDOL