Jumaat, 6 Januari 2012

 Hu3 ... Ake Kena Tag Si Umi La




Selamat Petang uolls ... Aduyai, bisa my head petang ni. Nak tau nape? ha, aku nak bagitau kat korang ni. Tadi aku terjah ke blog http://diariperjalananumiabah.blogspot.com/. Si umi tagged aku diam2 ek ... dia kasi aku kuiz yang tahap dewa dewi la .. hu3 ... Pe pun, aku kene gak jawab wei ... Tapi x tau betul ke x jawapannya nanti, aku try ek ...

Semuanya ada 10 soalan n setiap soalan2nya berbunyi begini (cewah, cam pertandingan pesta pantun la pulok aku ni) ...


Banyak2 daun, daun pe cair lam air???
Daun teh la coz dari mana datangnya teh 
yang kite minum kalo x dari daunnya yer ..


Kain apa berat di dunia???
Kain songket CAP GAJAH ler ...
Gajah kan berat


Air apa paling berani???
Air terjun ler ... dia berani o, terjun lagi tu ... 
Mana ada orang sebut air lompat ....


Sungai apa tiada air???
Sungai yang kat dalam peta ... wakakaka


Kalau manusia jadi ikan, ikan jadi apa???
Jadi banyak ler ... 
sebab manusia dok berlumba2 nak jadi ikan.
Hepi la para ikan sekalian alam, yer x .... hu3 ...


Banyak2 bas, bas apa bijak???
Semestinya BAS SEKOLAH coz dia gi sekolah ...


Antara motosikal n kereta, yang mana lebih tua???
Motosikal la lebih tua coz dia bertongkat.


Camner nak bezakan ikan betina n ikan jantan???
Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar ...
Mana ada pompuan nama bakar ... kan ...


Banyak2 buah, buah apa timbul dalam air???
Buah melaka ... tapi kalo kat Sarawak ni kan,
orang panggil tu kuih melaka yang warna ijau tu ler ..
Bila masak dia timbul ... tol x umi?


Ikan apa ada ketiak???
ikan duyung ler coz kan dia tu separuh manusia n
separuh lagi ikan ... so, dia ada ketiak ler ... wakakaka


Ha,  aku dah jawab semua soalan2 kuiz dari Umi. so Umi, camner? Betul x jawapan2 tu?


Toi eh ...




JaNGaN LuPa TiNGGaLKaN KoMeN aNDa

2 ulasan:

  1. yahhhhh lawak eh jawapan ya ..semua ya betul ..pandai ye jawap ..leh masuk pop kuiz tok hoh hahaha ..


    terima kasih adam ..sebab join tag kmk tok ..kitak nak best ..bena kata buk aji koh haha

    BalasPadam
  2. My Life's: yah ... yea2 betul semua ... yea2 ...

    ney hadiahnya ney? x patut xda hadiah ...

    kentut lak ...

    BalasPadam

...ASSaLaMuaLaiKuM & SaLaM 1MaLaYSiA...
...KoMeN La KaT SiNi eK...
...SaTu PuN JaDi La...
...LaGi BaNYaK, LaGi BesT...
...TQ...

COPYRIGHT BY ADAM MALAYSIAN IDOL